De algehele naamsbekendheid van Beeld & Geluid is stabiel. De opening van het Mediamuseum zorgde voor een forse groei in bekendheid, specifiek van het museum. Dit resulteert nog niet in een groei in de algehele naamsbekendheid van Beeld & Geluid, maar biedt wel potentie.
Dashboard
Bekendheid en waardering
Aantallen
Bezoekersaantallen
Bezoeken op Beeldengeluid.nl
Weergaven op socials
Onderwijs
NPS score onderwijsworkshops
Waardering onderwijsworkshops
Online
Best bekeken en gelezen
Best bekeken Youtube video's
1. De extreme winter van 1985
Op nummer 1 staat een video over de winter van 1985. Politie-agenten op de ski, een auto op Friese doorlopers en dichtgevroren treinen. IJs en sneeuw veroorzaken in 1985 een hoop problemen, maar leveren ook veel pret op! Video is hier te zien.
(121.000 weergaven & ruim 2 mln bereik)
2. Nederland ingesneeuwd (1979)
Ook op nummer 2 staat een winterse video. In 1979 is Nederland ingesneeuwd tijdens één van de strengste winters ooit. Video is hier te zien.
(84.371 weergaven & 1.253.432 bereik)
3. Zo worden caravans gemaakt (1984)
En dan op nummer 3: videobeelden uit 1984 over de productie van een KIP-caravan. Video is hier te zien.
(72.600 weergaven & 112.800 bereik)
Best gelezen Tilt verhalen
1. De gekleurde bril van propaganda
In iedere oorlog tot nu toe speelt propaganda een grote rol. Dat propaganda van alle tijden is en vooral in oorlogen een veel gebruikt instrument is laat het hierna volgende (bizarre) verhaal zien. Een verhaal over een Japanse propagandafilm uit 1943. Het TILT verhaal is hier te vinden.
2. De invloed van AI op de K-pop-industrie
De Koreaanse muziekindustrie heeft de afgelopen jaren de wereld overgenomen. Maar zullen groepen als BTS en Blackpink blijven bestaan met de opkomst van AI-artiesten, zoals bij Aespa? Het TILT verhaal is hier te vinden.
3. Politieke spelletjes
Ooit gehoord van KamerGotchi? Of het PvdA-Mario-spel? Ontdek welke politieke spelletjes er rond de verkiezingen zijn ontstaan in Nederland, inclusief play-throughs! Het TILT verhaal is hier te vinden.
Best bekeken Instagram reel
Van der Laan en Woe opgenomen in de Wall of Fame
Op Instagram keken de meeste mensen naar Niels van der Laan en Jeroen Woe. Dit cabaretduo kreeg een plekje op onze Wall of Fame.
Personeel en Organisatie
Medewerkers
Flexibel personeel
Vrijwilligers
Stagiaires
Dienstverband
Geslacht
In en uit dienst
Gemiddelde leeftijd
Beeld & Geluid heeft actief aandacht voor een veilige en open werkcultuur. We werken actief aan sociale veiligheid en open communicatie. Meer informatie over onze inspanningen op dit gebied leest u in ons bestuursverslag.
Medewerkers met een baby
Vacatures
Hybride werken
Binnen Beeld & Geluid wordt hybride gewerkt waarbij we streven we naar 50% werken op kantoor en 50% thuis. Uit ons medewerkersonderzoek (december 2023) is gebleken dat 81% van de ondervraagde medewerkers hybride werkt. Zij ervaren dit als een duurzame manier van werken met als voordelen: efficiënter kunnen werken, minder reistijd en een betere werk-privébalans.
Waardering hybride werken
Aantal dagen per week op kantoor
Verzuim
Het verzuimpercentage is in 2023 licht gedaald ten opzichte van de twee jaren daarvoor naar 4,72%. Dit ligt in de lijn van het landelijk gemiddelde van 4,8%. Meer dan de helft van het verzuim heeft te maken met psychische klachten die langdurig zijn (> 43 dagen en < 365 dagen). Het management en de afdeling HR blijven dit zorgvuldig monitoren en bieden, naast de ondersteuning van de bedrijfsartsen, verschillende trajecten en instrumenten aan op het gebied van gezondheidsmanagement. Het komende jaar wordt nog meer aandacht besteed aan verzuim en preventie. Het streven is om weer op het niveau te komen van 2020.