Dashboard

Bekendheid en waardering

De algehele naamsbekendheid van Beeld & Geluid is stabiel. De opening van het Mediamuseum zorgde voor een forse groei in bekendheid, specifiek van het museum. Dit resulteert nog niet in een groei in de algehele naamsbekendheid van Beeld & Geluid, maar biedt wel potentie.

Bekendheid Beeld & Geluid

75% van de Nederlanders kent Beeld & Geluid (2022 77%).

Bekendheid Mediamuseum

36% van de Nederlanders kent het Mediamuseum (2022 16%).

Klantwaardering
NPS score

Mate van aanbevelen door bezoekers

Eppo in beeld en geluid

Op1 met Eppo als gast op 12-12-2023 heeft de meeste mediawaardeopgeleverd: 131.054,00.

Mediawaarde

Aantallen

Bezoekersaantallen
Bezoeken op Beeldengeluid.nl
Weergaven op socials

Onderwijs

NPS score onderwijsworkshops

Mate van aanbevelen door docenten.

Waardering onderwijsworkshops

Door docenten

Online

Door de overgang van Twitter naar X is er een terugloop in gebruikers in z’n algemeen te zien.

Best bekeken en gelezen

Best bekeken Youtube video's

1. De extreme winter van 1985

Op nummer 1 staat een video over de winter van 1985. Politie-agenten op de ski, een auto op Friese doorlopers en dichtgevroren treinen. IJs en sneeuw veroorzaken in 1985 een hoop problemen, maar leveren ook veel pret op! Video is hier te zien.
(121.000 weergaven & ruim 2 mln bereik)

2. Nederland ingesneeuwd (1979)

Ook op nummer 2 staat een winterse video. In 1979 is Nederland ingesneeuwd tijdens één van de strengste winters ooit. Video is hier te zien.
(84.371 weergaven & 1.253.432 bereik)

3. Zo worden caravans gemaakt (1984)

En dan op nummer 3: videobeelden uit 1984 over de productie van een KIP-caravan. Video is hier te zien.
(72.600 weergaven & 112.800 bereik)

Best gelezen Tilt verhalen

1. De gekleurde bril van propaganda

In iedere oorlog tot nu toe speelt propaganda een grote rol. Dat propaganda van alle tijden is en vooral in oorlogen een veel gebruikt instrument is laat het hierna volgende (bizarre) verhaal zien. Een verhaal over een Japanse propagandafilm uit 1943. Het TILT verhaal is hier te vinden.

2. De invloed van AI op de K-pop-industrie

De Koreaanse muziekindustrie heeft de afgelopen jaren de wereld overgenomen. Maar zullen groepen als BTS en Blackpink blijven bestaan met de opkomst van AI-artiesten, zoals bij Aespa? Het TILT verhaal is hier te vinden.

3. Politieke spelletjes

Ooit gehoord van KamerGotchi? Of het PvdA-Mario-spel? Ontdek welke politieke spelletjes er rond de verkiezingen zijn ontstaan in Nederland, inclusief play-throughs! Het TILT verhaal is hier te vinden.

Best bekeken Instagram reel

Van der Laan en Woe opgenomen in de Wall of Fame

Op Instagram keken de meeste mensen naar Niels van der Laan en Jeroen Woe. Dit cabaretduo kreeg een plekje op onze Wall of Fame.

Personeel en Organisatie

Medewerkers

Met een arbeidsovereenkomst op 31.12.23  (2022 293).

Flexibel personeel

Actief geweest in 2023. (2022 103).

Vrijwilligers

Op 31.12.31 (2022 61).

Stagiaires

Actief geweest (2022 60).

Dienstverband

(2022: 159 vrouw, 127 man, 1 non-binair)

Geslacht

(2022: 159 vrouw, 127 man, 1 non-binair)

In en uit dienst

(2022: 99 in en 42 uit dienst).

Gemiddelde leeftijd

(2022 44).

Beeld & Geluid heeft actief aandacht voor een veilige en open werkcultuur. We werken actief aan sociale veiligheid en open communicatie. Meer informatie over onze inspanningen op dit gebied leest u in ons bestuursverslag.

Medewerkers met een baby

(2022: 7)

Vacatures

(2022: 47)

Hybride werken

Binnen Beeld & Geluid wordt hybride gewerkt waarbij we streven we naar 50% werken op kantoor en 50% thuis. Uit ons mede­werkers­onderzoek (december 2023) is gebleken dat 81% van de onder­vraagde medewerkers hybride werkt. Zij ervaren dit als een duur­zame manier van werken met als voor­delen: efficiënter kunnen werken, minder reistijd en een betere werk-privé­balans.

Waardering hybride werken

(2022: 8)

Aantal dagen per week op kantoor

Verzuim

Het verzuimpercentage is in 2023 licht gedaald ten opzichte van de twee jaren daarvoor naar 4,72%. Dit ligt in de lijn van het landelijk gemiddelde van 4,8%. Meer dan de helft van het verzuim heeft te maken met psychische klachten die langdurig zijn (> 43 dagen en < 365 dagen). Het management en de afdeling HR blijven dit zorgvuldig monitoren en bieden, naast de ondersteuning van de bedrijfsartsen, verschillende trajecten en instrumenten aan op het gebied van gezondheidsmanagement. Het komende jaar wordt nog meer aandacht besteed aan verzuim en preventie. Het streven is om weer op het niveau te komen van 2020.

Lang of kort verzuim
Verzuimcijfers versus landelijk gemiddelde

PDF DOWNLOAD

Dashboard